Tuesday, March 6, 2007

فيروز

بسم الله الرحمن الرحيم

سلام عليكم يا أهل الهمسات

اول همسة ليا حسيت انها مهمة اوي و كتير من الاغاني اللي بحبها شغالة دلوقتي في عقلي بس فيه اغنية مسيطرة عليا بقالها فترة
للرائعة فيروز



فيروز انا معشتش معاها كتير بس ليها كذا اغنية بتخليني حاسة اني
فوق غيمة خفيفة و مش حاسة باي حاجة حواليا
ارجو انكوا تحسوا معايا بروعة الاغنية

زعلي طوّل

زعلي طوّل أنا ويّاك .. وسنين بقيت
جرّب فيهون أنا أنساك.. ما قدرت نسيت
لو جيت نهار ع بيتي لقيت
أنّك حبيبي بغيابي جيت
بتشوفون ما مرقو إلا أيديك على هالبيت
كأنك حبيبي أنت وعينيك هلأ بالّليل
ياريتك هون حبيبي وليت
ويكون نبيد وشمع الليل
واكتبلك ع ورقة حتّى ماقول
وما باقدر قول ياريتك مش رايح .. ياريت بتبقى ....بتبقى ع طول

لينك لكل اغاني السيدة فيروز

لكم مني كل تحية


سلام


مها

9 comments:

بين الأمل و اليأس said...

مش مصدق عنيه اخيرا ياه
دنا مبسوط اوي
اده دنا مبسوووط لا لا انتي كدا شجعتيني خلاص ان شاءالله البوست قرب وهالف على الكل واعرفهم ان البلوج الجديد اشتغل وانك اخيرا معايا فيه
بس بجد اول اغنه كدا فيروز مره واحده ياه دانتي رفعتي من مستوى البلوج بجد احسنتي اختيار البوست اقصد الاغنيه
كلمات فيها احساس رائع احساس انسانه
وطبعا بالنسبه للمغنيه لا اقدر على شيء سوى كل الاحترام لان كلامتي لن توفي حقها
وقريب ياه دنا مبسووووط
وربنا يسترها

بين الأمل و اليأس said...

يابنتي اللنك صح بس الاغنيه دي بالذات بيقلي مش موجوده اسمها اه لكن مش بيحملها لانها مش موجوده
فهماني ولا اعيد تاني
وااااااك
ونبي حاولي ترفعي الاغنيه على سيرفر معين وياريت لو عرفتي واحد قليلي انا عندي كتير بس من ساعة مجيت هنا مابفتحش حاجه خالص ومش فاكرهم اساسا
بس مستني لنك الاغنيه
وربنا يسترها

Music Gates said...

ياه ياه ياه

فيروز روحي انا والله ده انا بموت فيه يا جماعه و يمكن تستغربوا شوية لاني مش بحب اسمع اغاني عربي خالص ولا جديد ولا قديم بالذات لاكن الا فيروز معرفش ليه الله يرحمها بقي ... و الكلمات جميله اوي اوي اوي و يارب بقي تشدوا حيلكو في البلوج عايزين بوستات بقي و حاجات جامده

محمد صلاح العزب said...

فيروز أناناس
فيروز مانجه
فيروز كمثرى
فيروز يوسفي
فيروز التطور الطبيعي لمشاعرنا

maha said...

سلام عليك يا انسان
سعيدة جدا اني رفعت من معنوياتك و ان شاء الله تكون مدونة ناجحة
:)
فيروز انا لسه في بداية خطواتي في عالمهاالكبير
بس الاغنية دي فعلا شغلاني جدا لاني حساها بطريقة غربية زي ما وصفت في البوست
حاسةني مش في الدنيا خالص
...
بالنسبة لللينك انا اسفة جدا انه مش بيشتغل
وعشان كده انا اتاخرت في الرد علي التعليقات لاني عمالة ادور علي لينك شغال و مش لاقيه
:(
بس انا هحط الاغنية علي لينكو ان شاء الله تسمعوها
:)
سلام يا انسان
مها

maha said...

سلام عليك يا copa
اهلا بيك و اسعدني مرورك ...ان شاء الله تعجبك الاغنية لاني حطيت لينك شغال
في انتظار ردك عليها بعد سماعها ان شاء الله
سلام
مها

maha said...

سلام عليك يا محمد صلاح العزب
:)
فعلا هي التطور الطبيعي لمشاعرنا
:)
شكرا للمرور
سلام
مها

maha said...

سلام عليكم جميعا
انا فعلا اسفة جدا علي تاخيري في الرد و كمان لانالاغنية اللينك الجديد لم يعمل ....بس و الله في محاولات جدية لتحضير اللينك
ان شاء الله
سلام
و اسعدني مروركم جدا
مها

عمرو غريب said...

المدونة رائعة واتمني كتابةالكثيرمن الموضوعات اخوك عمرو